1.個人情報の定義
「個人情報」とは、個人情報保護法における「個人情報」を意味し、生存する個人に関する情報であって、次のいずれかに該当するものをいう。
(1) 当該情報に含まれる氏名、生年月日その他の記述等により特定の個人を識別できるもの(他の情報と容易に照合することができ、それによって特定の個人を識別することができることとなるものを含む。)
(2) 個人識別符号が含まれるものをいう。
Definition of personal information
“Personal information” means “personal information” as defined in the Personal Information Protection Law, which is information concerning a living individual that falls under any of the following categories.
(1) Information that can identify a specific individual by name, date of birth, or other description, etc., contained in the information (including information that can be easily cross-checked with other information, thereby making it possible to identify a specific individual)
(2) Information that includes a personal identification code.
2.個人情報保護方針
当社は、以下の通り個人情報保護方針を定め、個人情報保護の重要性を認識し、個人情報保護の取り組みを徹底いたします。
Personal Information Protection Policy
We have established the following personal information protection policy to recognize the importance of protecting personal information and to ensure that all efforts are made to protect personal information.
3.個人情報の利用について
(1) 個人情報の取得
当社は、業務の円滑な遂行のため、お問い合わせをお受けするに当たり、ご本人の氏名、会社名、電話番号、メールアドレス、電話番号等の個人情報を取得させていただきます。
(2) 個人情報の利用
当社が取得するご本人の個人情報は、利用目的を明確にした上で、目的の範囲内において利用させていただきます。
(3) 法令等の遵守
当社が保有する個人情報に関して適用される法令、規範を遵守します。
(4) 個人情報の取扱いの改善と見直し
当社は、個人情報保護に関する管理の体制と仕組みについて継続的改善を実施します。
3. Use of Personal Information
(1) Acquisition of Personal Information
In order to ensure the smooth operation of our business, we will acquire your name, company name, telephone number, e-mail address, telephone number and other personal information when we receive your inquiry.
(2) Use of personal information
The Company will use the personal information it acquires from you only within the scope of the stated purpose of use, after clarifying the purpose of use.
(3) Compliance with Laws and Regulations
We will comply with all laws and regulations applicable to personal information held by us.
(4) Improvement and Review of Handling of Personal Information
We will continuously improve our management system and structure regarding the protection of personal information.
4.利用目的
当社が取得した個人情報の利用目的は、下記の通りとします。
(1)お問い合わせに対する回答・ご相談の予約
(2)ご相談をお受けするにあたっての利益相反等の確認
(3)各種資料やご案内の送付
(4)当ウェブサイト及び業務の改善等
(5)サイトの保守・管理業者への個人情報を特定しない方法による問い合わせ状況の報告
(6)個人情報を特定しない統計的な情報として集約し公表すること
(7)電子メールの配信
4. Purposes of Use
The purposes of use of personal information obtained by the Company are as follows.
(1) To answer inquiries and schedule appointments for consultation
(2) To confirm conflicts of interest in accepting consultations
(3) To send various materials and information
(4) To improve our website and business
(5) To report the status of inquiries to website maintenance and management companies in a manner that does not identify personal information
(6) To collect personal information in (6) Aggregation and publication of personal information as unspecified statistical information
(7) Distribution of e-mail
5.個人情報の第三者への開示
当社は、取得させていただいた個人情報は、ご本人の事前の同意なく第三者に対して開示することはありません。ただし、次の場合には、ご本人の事前の同意なく、取得した個人情報を開示できるものとします。
(1)法令に基づき開示を求められた場合
(2)当社、他のご本人またはその他の第三者の権利、利益、名誉、信用等を保護するために必要であると弊所が判断した場合
(3)ご本人が自分の個人情報の開示を事前に承諾した場合
5. Disclosure of personal information to third parties
We will not disclose any personal information we have obtained to any third party without your prior consent. However, the Company may disclose personal information it has acquired without the prior consent of the person in the following cases: (1) When the Company is required to disclose the information by law.
(1) When disclosure is required by law
(2) When the Firm deems it necessary to protect the rights, interests, honor, or credit of the Company, another person, or other third parties
(3) When the person has given prior consent to the disclosure of his/her personal information
6.個人情報の利用・提供の拒否に関するお問い合わせ
一旦当社にご提供いただいた個人情報について、利用を望まない場合や利用目的内での第三者への提供を望まない場合は、当社までお問い合わせください。
6. Inquiries concerning refusal to use or provide personal information
Once If you do not wish for your personal information provided to the Firm to be used or provided to a third party within the purpose of use, please contact the Firm. 7.
7.変更及び通知について
当社は、このプライバシーポリシーの内容を、事前の予告なく変更することがあります。ご本人へその都度ご連絡はいたしかねますので、ご利用の際には本ページの最新の内容をご参照ください。
7. Changes and Notification
We may change the contents of this Privacy Policy without prior notice. Please refer to the latest contents of this page when using the site.
8.個人情報の訂正及び削除
(1)当社が保有する個人情報が真実でないときは、ご本人の請求により、個人情報の訂正及び削除を求めることができます。
(2)当社は、ご本人から前項の請求を受けた場合に、当該個人情報の訂正又は削除の決定をしたときは、当社が定める手続に従い当該個人情報の訂正又は削除を行った後、遅滞なくご本人に通知します。
8. Correction and Deletion of Personal Information
(1) If any personal information held by the Company is untrue, you may request the Company to correct or delete your personal information upon your request.
(2) If the Company decides to correct or delete the personal information upon receiving a request from the person in question as described in the preceding paragraph, the Company will notify the person in question without delay after correcting or deleting the personal information in accordance with the procedures established by the Company. 9.
9.苦情及び相談の連絡先
当社は、個人情報の取扱いについて、ご本人からの当社の個人情報の取扱いについて、ご本人からの苦情や相談を受け付けます。相談や苦情等は、以下の窓口までお問い合わせください。
メールアドレス:mack.mzai@gmail.com
9. Contact for complaints and consultations
The Company accepts complaints and consultations from individuals regarding the Company's handling of their personal information. For consultation or complaints, please contact us at the following address.
E-mail address: mack.mzai@gmail.com
本アプリ(スマレジ スプレッドシート™ 連携)は、以下のユーザーデータにアクセスします。
【Googleアカウント情報】
・メールアドレス:スマレジとの連携時にユーザーを識別するために使用します
・プロフィール情報(名前):ユーザー識別のために使用します
【Googleスプレッドシート】
・現在開いているスプレッドシートのデータ:取引データの書き込み先として使用します
※ 他のスプレッドシートにはアクセスしません
【スマレジから取得するデータ】
・契約ID:API認証に使用します
・取引データ:売上情報、商品情報、顧客情報などをスプレッドシートに出力します
【アプリ内に保存するデータ】
・スマレジ契約ID:API認証のために保存します
・ユーザー設定:日付範囲、出力項目、定期実行設定を保存します
・トライアル使用回数:利用制限の管理に使用します
これらのデータは本アプリの機能提供のためにのみ使用し、第三者に提供することはありません。
This app accesses the following user data:
[Google Account Information]
- Email address: Used to identify users when connecting to Smaregi
- Profile information (name): Used for user identification
[Google Spreadsheet]
- Data in the currently open spreadsheet: Used as the destination for writing transaction data
*This app does not access any other spreadsheets
[Data Retrieved from Smaregi]
- Contract ID: Used for API authentication
- Transaction data: Sales, product, and customer information are exported to the spreadsheet
[Data Stored within the App]
- Smaregi Contract ID: Stored for API authentication
- User settings: Date range, output items, and scheduled execution settings
- Trial usage count: Used for usage limit management
This data is used solely to provide the app's functionality and is not shared with third parties.
本アプリは、スマレジの取引データをGoogleスプレッドシートに連携するために、以下のGoogle権限を要求します。
【要求する権限の一覧】
・メールアドレスの表示
・プロフィール情報の表示
・現在のスプレッドシートの表示、編集、作成、削除
・本アプリがインストールされているドキュメントでのスクリプトの実行
・本アプリがインストールされた状態でのダイアログとサイドバーの表示
・外部サービスへの接続
以下に、各権限が必要な理由を説明します。
【メールアドレスの表示】
スマレジアカウントとの連携時に、ユーザーを正しく識別するために必要です。
【プロフィール情報の表示】
ユーザーを識別し、適切なアカウントで連携が行われていることを確認するために必要です。
【現在のスプレッドシートの表示、編集、作成、削除】
スマレジから取得した取引データをスプレッドシートに書き込むために必要です。
この権限は現在開いているスプレッドシートのみに限定されており、他のスプレッドシートにはアクセスしません。
【本アプリがインストールされているドキュメントでのスクリプトの実行】
取引データの定期的な自動更新(トリガー機能)を設定・実行するために必要です。
【本アプリがインストールされた状態でのダイアログとサイドバーの表示】
設定画面、認証画面、およびメニューをスプレッドシート上に表示するために必要です。
【外部サービスへの接続】
スマレジAPIと通信し、取引データを取得するために必要です。この通信はスマレジのサーバーとの間でのみ行われます。
This app requests the following Google permissions to sync transaction data from Smaregi to Google Spreadsheets.
[List of Requested Permissions]
- View your email address
- View your profile information
- View, edit, create, and delete the current spreadsheet
- Execute scripts in documents where this application is installed
- Display dialogs and sidebars when this application is installed
- Connect to external services
Below is an explanation of why each permission is required.
[View your email address]
Required to correctly identify users when connecting to a Smaregi account.
[View your profile information]
Required to identify users and confirm that the connection is made with the correct account.
[View, edit, create, and delete the current spreadsheet]
Required to write transaction data retrieved from Smaregi to the spreadsheet.
This permission is limited to the currently open spreadsheet only and does not access any other spreadsheets.
[Execute scripts in documents where this application is installed]
Required to set up and run automatic periodic updates of transaction data (trigger functionality).
[Display dialogs and sidebars when this application is installed]
Required to display settings screens, authentication screens, and menus within the spreadsheet.
[Connect to external services]
Required to communicate with the Smaregi API and retrieve transaction data. This communication occurs only between your device and Smaregi's servers.
本アプリは、スマレジの取引データをGoogleスプレッドシートに書き込む目的でのみユーザーデータを利用します。
ユーザーがアドオンを有効にしているスプレッドシート以外のデータを取得・書き換えることはありません。
This app uses user data solely to write transaction data from Smaregi to Google Spreadsheets.
Data from spreadsheets where the user has not enabled the add-on will not be retrieved or modified.
本アプリは、スマレジ契約IDおよびユーザー設定をGoogleのインフラストラクチャ内(ドキュメントプロパティ、ユーザープロパティ)に保存します。
当社のサーバーにユーザーデータを保存することはありません。
This app stores Smaregi contract ID and user settings within Google's infrastructure (document properties, user properties).
No user data is stored on our servers.
ユーザーデータを第三者に共有することはありません。
本アプリはスマレジAPIと通信しますが、これは取引データの取得のみを目的としており、スプレッドシート内のデータが外部に送信されることはありません。
User data is not shared with third parties.
This app communicates with the Smaregi API solely to retrieve transaction data. Data within the spreadsheet is never transmitted externally.
2025/12/21 改定